Selasa, 18 Oktober 2011

Hati

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
sekadar gambar hiasan
 
Hidup ini pada dasarnya berkorban untuk orang lain..memberikan kegembiraan, kesenangan, perasaan, kesedihan, keselesaan dan apa jua jalinan kehidupan....namun kadang2 kita sering melupakan ....apakah lagi yang tertinggal pada diri kita? melainkan kenangan pahit dan manis yang menjadi sejarah dalam lipatan hidup, maka jadilah kita pengingat yg setia, dan kita berhak memilih yang terbaik untuk diri kita, dalam tanpa kita sedari kita juga dipilih...mengukur kemahuan dan tuntutan citarasa kita sering terlebih mengikut nafsu inginkan yang terbaik menjadi milik kita tanpa melihat dan menilai diri kita sendiri...dan kita jadi tamak pada nafsu...kita seringkali rasa terkilan kecil hati kecewa sedih hiba sayu rasa dipersendakan dipermainkan kerana itulah cara untuk mengasah perasaan sansitif kita pada orang lain supaya kita lebih menghargai pengerobanan org lain kepada kita.
Kesedihan dan kekecewaan dalam hidup adalah anugerah dari allah kerana dengan 2 rasa ini ia menajamkan hati dan membuat kita menilai sejauh mana kemampuan kita redha dan akur dengan ketentuannya.Bila Dia mengingikan kita di uji dan di duga ....Dia lebih tahu dan maha mengetahui tahap kemampuan kita.kita seringkali merasakan ada sesuatu yang kita inginkkan tetapi sukar untuk diluahkan kerana kita tiada kekuatan untuk melaksanakannya....dan kita seringkali merasakan kita yang bersungguh-sungguh menyayangi seseorang menuruti segala kehendak dan kemahuannya, menjaga hati dan perasaannya, membahagiaknnya....namun masih terasa tidak dihargai kerana?...sebenarnya kita meletakannya ditempat yg salah...pada hati yg salah....dan kita masih ada peluang terus memilih dah dipilih...
***Untuk Renungan kita Bersama***.
Semoga DIA mendengar rintihan hati kita... menghimpunkan mereka yang baik untuk mengurangkan noda sepanjang jalan kehidupan... perjalanan masih jauh, sedang kantung bekal masih kosong. hanya yang beringat dan diingatkan akan berazam, bermujahadah...meski dengalam payah, jatuh dan bangun silih bganti... demi cintaNya tetap dikuatkan langkah.. Moga psaudaraan dan kasih syg ini mampu meneguhkan tugu iman yang terkadang goyah dek badai keinginan... Wallahu 'alam.

Tiada ulasan: