Ahad, 6 November 2011

Kenduri Kesyukuran Dan Akikah

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
 
Salam sejahtera buat sahabatku..Buat pengunjung Blog aku, hari ini aku seharian kat rumah abg aku yang sulong.. sebab ada kenduri kesyukuran dan Akikah untuk cucu sedara aku.. semua famili aku berkumpul di rumah abang aku hari ni.. Aku terpaksa bawa mak aku sekali ke sana.. coz kalau tinggal kt rumah nanti tak ade lak org nak jaga..macam-macam ragam dan kerenah anak2 sedara aku..bila dah berkumpul semua. Saat nilah yg boleh aku jumpa semua ahli keluarga aku.. kalau tak pasal ade kenduri, jangan haraplah nak jumpa diaorang semua. Kebanyakan famili aku dari petang semalam lagi dah berkampung kat rumah abg aku , tapi aku just pergi ke sana jer semalam tengok ape2 yang patuh aku leh tolong.. tp semua dah selesai.... pergi sana goyang kaki jelah..hehehe.. walaupun ade sesetengah adik beradik aku tak suka aku.. tapi aku buat tak tau jer...







mak aku duk rehat jerlah... nak bangun tak bole..

tetamu





famili aku


acar timun

Gulai Kambing



Nasi beriani

Ayam Goreng Berempah
untuk renungan bersama..
"Apabila salah seorang di antara kamu makan, hendaklah dia makan dengan menggunakan tangan kanannya dan apabila dia minum hendaklah dia minum dengan menggunakan tangan kanannya kerana sesungguhnya syaitan itu, dia makan dengan menggunakan tangan kirinya dan minum juga dengan menggunakan tangan kirinya." (Hadis riwayat Imam Muslim).
 "Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:”Sesungguhnya Allah mengurniakan kepada sesuatu kaum itu nikmat yang kekal berada bersama mereka selagi digunakan untuk menunaikan hajat mereka yang memerlukan . Apabila mereka ini berpaling daripada berbuat sedemikian maka Allah akan pindahkan nikmat tersebut kepada kaum yang lain pula.” RiwayatTabrani

Tiada ulasan: